Zoek de verschillen!

18 juli 2017 - Noord, Aruba

Oh wat fijn! Jij komt tenminste NIET 20min te vroeg…Dat was laatst de begroeting van een puber hier op Aruba. Hij heeft al meerdere (Nederlandse) therapeuten gezien en voor het eerst in mijn leven werd het feit dat ik met de tijd en niet met de klok leef heel erg gewaardeerd! (Ik was overigens gewoon precies op tijd)

Dit is slechts een voorbeeld van de verschillen tussen Aruba en Nederland. De meeste verschillen zijn niet uit te leggen en zul je moeten ervaren. ‘If you go, you know’

De dagen duren hier veel langer! Ja, 24 uren duren op Aruba veel langer dan in Nederland. Al is het hier ook in de zomer al vroeg donker, de dagen duren langer en ik kan simpelweg niet uitleggen waarom. Er is geen sprake van verveling, eenzaamheid of een wild nachtleven waardoor de dagen langer lijken. Kan iemand mij uitleggen waarom ik hier rond 21.00u. al alles van de dag heb gedaan (incl. relaxmomenten) en helemaal voldaan op bed ga liggen netflixen?! In Nederland heb ik daar geen tijd voor! (Of zit dat tussen m’n oren?) De gene met het winnende antwoord houdt een drankje van mij tegoed!

Een ander groot verschil met Nederland zijn de prijzen… het is hier over het algemeen super duur, maar inmiddels weten wij onze weg te vinden naar de fijnere prijsjes. Er is hier zelfs een op=op voordeelshop!

En dan de kip… Surinamers zeggen vaak dat je de ‘lala’ van de kip moet wassen. Nou, ik begrijp nu waarom! Ik heb gister een uitgebreid badritueel uitgevoerd met 2 drumsticks. Daarna waren ze heerlijk, maar ik denk dat ik hier niet zoveel kip ga eten. Ik ben of verwend of anders GEwend! Ach, er valt mee te leven…

Anyhow over het algemeen heb ik hier alleen nog maar heel lekker gegeten en dat is toch wel het allerbelangrijkste voor mij!! Als ik eet ben ik blij en vriendelijk… Anders wordt het helemaal niets (er zijn genoeg mensen die dat kunnen beamen)

So Aruba; Ik zal doen wat in mijn macht ligt om de ontwikkeling van de kinderen hier te ondersteunen! Wil je mij dan blijven voeden met lekker eten, zon en positieve energie??

Aruba… Mi stima bu <3